Khamis, 28 Mac 2013

PEMURTADAN PERAK-MAN!



Dahulu, Di sekolah menengah saya pernah gempar dengan isu ini. kelam kabut semua orang. Seorang guru kaunselor memberikan ' teknik menenangkan jiwa' kepada seorang pelajar dengan minuman yang ' suci '

Saya tak peduli apa sahaja enakmen sama-ada cubaan, Pujukan, sengaja, pura-pura, atau pun suka-suki untuk MURTAD!!

Allah!
Mana mungkin ya Allah, Ad-din di dijual-belikan. Tetapi memang ada perjualan itu. kepada sesiapa sahaja. tidakkah kita perhatikan kata-kata Allah yang sudah lama, sudah lama ingatkan kita..


"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Tapi KENAPA Umat Islam macam rasa ' selamat' je?
Selamat itu sebab hanya diri dan keluarga mereka sahaja dikalangan yang OK. cuba perhatikan jiran, rakan, anak-anak muda. bagaimanakah status Islam mereka?

Tidakkah itu menjaga tepi kain orang ?
Kain Umat Islam WAJIB di jaga!
 " Barang siapa yang tidak mengambil tahu hal orang Islam yang lain, maka bukanlah dari kalangan kami"  




p/s : Sekolah menengah saya  di Hulu Perak, Moga Allah pelihara ' Perak Man' ( Rakyat Perak ) yang makin  miskin dengan penghayatan Islam.

p/s/s : MURTAD, saya tidak ' berminat' dengan pandangan politik yang menjuak-kan. saya cuma risaukan anak muda, generasi dan Ummat !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan